جستجو

تعمیر یخچال در تهران

با رادیکال امداد تا انتهای این مقاله همراه باشید . 

تعمیر یخچال در تهران

تعمیر یخچال در تهران

قطعا زمانی که اتفاقی برای یخچال شما پیش می آید، شما به دنبال تعمیر یخچال در تهران هستید. تیم رادیکال امداد به شما در تعمیر یخچال در تهران کمک می کنند.

چگونگی انجام تعمیر یخچال در تهران

اگر می خواهید بدانید چگپنه یک یخچال را در تهران تعمیر می کنیم ابتدا باید بذانید یخچال یکی از معدود وسایلی است که در خانه شما به طور مداوم در روز یا شب کار می کند و غذای شما را سرد نگه می دارد. اگر در نظر بگیرید که یک یخچال چقدر باید کار کند، در واقع بسیار شگفت انگیز است که آن ها به ندرت خراب می شوند.

در موارد نادری که یخچال شما از کار می افتد، ممکن است با هزینه تعمیرات بالا و هزینه جایگزینی تمام مواد غذایی از دست رفته مواجه شوید. نترس! این مقاله اینجاست تا هر آنچه را که باید در مورد تعمیر یخچال در تهران بدانید را به شما بگوییم.

 

یخچال و فریزر از دو جزء اصلی تشکیل شده است: کویل کندانسور و کویل اواپراتور.

یک خنک کننده مایع توسط یک کمپرسور و یک موتور از طریق این سیم پیچ ها به گردش در می آید. مایع مبرد در کندانسور خنک می شود. سپس به سمت اواپراتور جریان می یابد.

در اواپراتور، هوای دستگاه با تماس با سیم پیچ پر از مایع خنک می شود. کندانسور یخچال یا فریزر سیم پیچ بیرونی دستگاه است. اواپراتور سیم پیچ در داخل است. مایع خنک کننده توسط یک کمپرسور در سیستم به گردش در می آید.

اکثر یخچال ها و فریزرها بدون یخ زدگی هستند. در این نوع یونیت، یک بخاری به طور خودکار توسط تایمر روشن می شود تا یخ زدگی داخل دستگاه ذوب شود. یخ زدگی توسط بخاری در چندین نقطه مختلف در واحد ذوب می شود که از سردترین و یخ زده ترین مناطق شروع می شود.

خواندن مقاله
تعمیر یخچال بکو

هنگامی که یخ به طور کامل ذوب شد، ترموستات به طور خودکار به چرخه خنک کننده تغییر می کند تا دمای انجماد استاندارد را حفظ کند. از آنجایی که این فرآیند به صورت خودکار انجام می شود، یخ زدگی در داخل جعبه ایجاد نمی شود.

سیستم کمپرسور واحد، که مایع خنک کننده را از طریق سیستم سیم پیچ وارد می کند، توسط یک موتور از نوع خازن هدایت می شود. دیگر بخش‌های اساسی سیستم خنک‌کننده/یخ‌زدایی شامل کلیدها، ترموستات‌ها، بخاری‌ها، کندانسورها و فن‌ها هستند. زمانی که یخچال شما به مشکل برمی خورد برای تعمیر یخچال در تهران نیاز به فردی دارید که بسیاری از این اجزای یخچال را آزمایش و جایگزین کند.

احتیاط: قبل از انجام هر کاری بر روی یخچال یا فریزر، مطمئن شوید که آن را از برق جدا کرده اید. پس از جدا کردن دستگاه، بررسی کنید که آیا موتور/کمپرسور خازن دارد یا خیر. این قطعه در یک محفظه در بالای موتور قرار دارد. خازن ها برق را حتی زمانی که برق دستگاه قطع است ذخیره می کنند. قبل از انجام هر کاری بر روی یخچال یا فریزر نوع خازنی، باید خازن را تخلیه کنید، در غیر این صورت ممکن است شوک شدیدی دریافت کنید.

کندانسور یخچال کجاست؟

کندانسور یخچال کجاست؟

یکی از قطعات اصلی یخچال و فریزرهای موجود در بازار، کندانسور است

کندانسور همان لوله های مارپیچ است که در پشت یخچال قرار دارد. در بعضی از مدل ها هم کندانسور در بدنه تعبیه شده است اگر قرار باشد با تعمیر یخچال در تهران بدون نقص به فعالیت خنک سازی خود بپردازد، باید کندانسور یخچال در سلامت کامل به سر ببرد.

گاهی این قطعه با نام رادیاتور یخچال نیز معرفی می شود. چرا که همچون رادیاتور دارای لوله هایی است که دمای محیطی را تغییر می دهد.

وظیفه ی کندانسور یخچال

کندانسور یخچال همان رادیاتور خنک کننده یخچال می باشد که در واقع بخشی از سیستم خنک ساز یخچال، کندانسور است. کندانسور یخچال همان لوله هایی هستند که قسمت پشتی یخچال را احاطه می کنند.

خواندن مقاله
علت جمع شدن آب در کف یخچال سامسونگ

این لوله ها با گازی به نام گاز فریون پر می شوند. این گاز به وسیله ی کمپرسور با فشار زیادی وارد کندانسور می شود. کندانسور عمل چگالیدن گاز مبرد یا فریون را با خنک کردن آن انجام می دهد. در واقع حرارت گاز فریون توسط کندانسور گرفته شده و گاز مذکور به مایع تبدیل می شود تا عملیات خنک سازی یخچال صورت پذیرد.

از این رو معمولا همواره کندانسور موجود در یخچال دارای گرمایی است که از گاز مبرد به دست آورده است. این گرما به راحتی قابل لمس است اگر همه ای فرآیند به درستی پیش نرود به شمابه یک نفر که تعمیر یخچال در تهران انجام می دهد نیاز پیدا می کنید .

مشکلات رایج کندانسور یخچال

از مشکلات بسیار رایج در کندانسور می توان به این مورد اشاره کرد که با گذشت زمان، فن‌های کندانسور ممکن است با پرز، گرد و غبار و سایر زباله‌ها مسدود شوند و جریان هوا را محدود کرده در این صورت نمی تواند حرارت گاز داغ را به محیط انتقال دهد و تبدیل گاز داغ به مایع سرد دچار مشکل شده در نتیجه در اواپراتور سرمای کمی خواهیم داشت و کل فرآیند سرمایش با مشکل مواجه می شود و همچنین صدای تق تق بلندی ایجاد می کنند.

برای برطرف کردن این مشکل بهتر است یخچال را از منبع برق جدا کرده و با یک برس کوچک و یا پارچه شروع به تمیز کردن آن نمایید و بسته به میزان گرد و غبار آلودگی بهتر است هر دو سال یک بار این کار را انجام دهید برای گرفتن خدمات می توانید مشکلات خود را با تکنسین های رادیکال امداد در میان گذارید و تیم متخصص رادیکال به تعمیر یخچال در تهران بپردازند.

 

فن اواپراتور یخچال چیست؟

فن اواپراتور یخچال چیست؟

اواپراتور از تعدادی لوله مارپیچ که در یک جداره قرار دارن تشکیل شده. این لوله ها و جداره در واقع سطوح انتقال حرارت هستند که در اون ها مایع مبرد یا همان گاز یخچال با دریافت گرما از فضا و محصولات, تبخیر میشه و همین امر موجب سرد شدن فضای یخچال میشه.
اواپراتور یا تبخیر کننده پس از لوله مویی قرار داره و فشار در اون تدریجا پایین میاد. فشار پایین دمای جوش مبرد رو پایین میاره و مایع به راحتی بخار میشه با این کار مقدار زیادی حرارت از محیط اطراف جذب و فضای یخچال سرد میشه.

خواندن مقاله
علت صدای یخچال سامسونگ

 

فن اواپراتور چه کار می کند؟

فن اواپراتور تنها یکی از بسیاری از اجزایی است که با هم کار می کنند تا اتاق سرد یخچال شما به طور موثر کار کند.

فن هوای داخل اتاق سرد را روی کویل های اواپراتور می دمد که به نوبه خود گرما را از هوا خارج می کند و فضای داخلی را در دمای از پیش تعیین شده ثابت نگه می دارد.

در زمانی که این احساس کردید فن اواپراتور به درستی کار نمی کنند می توانید از متخصصان رادیکال امداد برای تعمیر یخچال در تهران کمک بگیرید.

 

مشکلات رایج اواپراتور یخچال

 

اگر کمپرسور یخچال شما کار می کند اما خنک نمی شود، احتمالاً با کویل های اواپراتور یخچال مشکل دارید. اگر به طور مرتب تمیز نشوند، کویل های اواپراتور می توانند یخ را جمع کنند و در نتیجه مسدود شوند. گرفتگی سیم پیچ می تواند در خنک ماندن یخچال اختلال ایجاد کند.برای برطرف کردن این مشکل می توانید از متخصصان رادیکال امداد برای تعمیر یخچال در تهران کمک بگیرید.

 

در خرابی این قطعه عوامل و علت های مختلفی را می توان دخیل دانست.

  • یخ زدناواپراتور از دلایل خرابی اواپراتور یخچال
  • بروز اختلال در سیستم Defrost
  • خرابی المنت حرارتی از دیگر دلایل خرابیاواپراتور یخچال
  • نقص فنی ترموستات
  • گرم بودن محفظه داخلییخچال
  • کار نکردن فنیخچال
  • بررسی سلامت فن و موتوراواپراتور

برای تعمیر یخچال در تهران می توانید با شماره های ۹۳۸۹۷۹۲ ۰۹۳۵ و  ۵۵۷۹۸۹۹۲ ۰۲۱تماس بگیرید تا تکنسین شما در محل حضور پیدا کند و به رفع مشکل یخچال شما می پردازد.

5

پست های اخیر

با گارانتی رضایت مشتری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم درخواست خدمات

به زودی با شما تماس خواهیم گرفت